Товариство Червоного Хреста Личаківського району
ГоловнаРеєстраціяВхід
Головна » 2012 » Квітень » 26 » Віртуальний філателістичний клуб «Милосердя», випуск-25: Чорнобильська катастрофа на поштових марках
11:17
Віртуальний філателістичний клуб «Милосердя», випуск-25: Чорнобильська катастрофа на поштових марках

СКАСОВАНА  СЕРІЯ




Катастрофа на ЧАЕС стала сумною відмітиною у

новітній історії України, хоча трапилася вона ще за часів

СРСР. Тож на ознаменування ювілейних дат «Укрпошта»

час від часу друкує і пускає в обіг пам»ятні марки.

Колекціонери мають марки України до 5-річчя, 10-річчя, а

от до 25-річчя – ні.




Довший час відсутність такої серії була загадкою. Та ось нещодавно знаний в Україні колекціонер і громадський діяч, почесний філателіст АсФУ Валерій ЧЕРЕДНИЧЕНКО опублікував статтю «Біда поштової марки» у газеті «Слово Просвіти», яку можна знайти за адресою: http://slovoprosvity.org/2012/02/27/біда-поштової-марки/




У ній він, зокрема, зазначає:

«…Та ось 2008 року відбулася зміна керівництва УДППЗ "Укрпошта” й новий генеральний директор несподівано заходився, не шкодуючи зусиль і часу, знищувати ще молоду й остаточно не сформовану поштову марку.

Навіть громадські звернення в усі інстанції не змогли зупинити руйнівну безглузду навалу на прибутковий атрибут державності.



 Спочатку закрили популярний, всесвітньо відомий журнал "Філателія України” та знищили не менш  популярне комерційне найменування "Дирекція "Марка України”, а потім ліквідували й саму Дирекцію  та розпорошили її виробничий творчий колектив. І уже 2009 року раптово, посилаючись на нібито        великі надлишки марок і маркованих конвертів, було припинено друкування запланованих і очікуваних у  країні й світі українських знаків поштової оплати! Стан держави без поштово-філателістичного  пульсу тривав аж поки з гори не дали знати, що посади генерального директора недостатньо, щоб  пошта й країна жили без поштових марок, наділених особливими, ледь не магічними, властивостями      літопису та художнього відображення стану держави, за що, до речі, вони, ці папірці, й удостоєні  честі бути глобальним об’єктом колекціонування людей усіх соціальних груп, від школяриків до  королівських династій і президентів країн. Тож через понад піврічну зупинку, пульс виходу державних  знаків поштової оплати нарешті відновися, але хронічна аритмія і непередбачуваність негативно  впливає на чисельність колекціонерів і не дає спокою найстійкішим із них до сьогодні.




Після двох історичних періодів (становлення й нанесення ледь не смертельної шкоди) настав третій етап — "прикривання овечою шкурою”, коли під "фанфари” декларацій і дій нібито турботи про філателію негативні процеси поглиблюються.

Замість ліквідованої Дирекції "Марка України” було створено альтернативну структуру "Відділ філателії (виділено В.Ч.) та забезпечення маркованою продукцією”. Окрім назви, парадокс ще й у тому, що в відділі не тільки немає жодного філателіста, а й того впливового, хто міг би слухати й розуміти своїх споживачів — колекціонерів.


"Розроблено”, знову ж без участі АсФУ, мертвонароджені "документи” "Стратегія розвитку філателії”(?!) та "Перспективний план випуску поштових марок”.

Фахові поштові службовці та філателісти добре знають, що основною цінністю, закладеною в їхньому предметі колекціонування, є його поштово-державне призначення. Заходи ж пошти з метою, аби привернути увагу колекціонерів і розширити коло добровольців оплачувати послуги пошти й не користуватися ними, повинні бути дуже обережними й виваженими. Виробництво марок лише для колекціонерів притаманне, як правило, деяким невеликим позаєвропейським країнам. А тепер на такому шляху виявилася й Україна. Справа забезпечення себе — великої країни — знаками поштової оплати стала другорядною у порівнянні із перебраними на себе громадськими функціями АсФУ.

Наочне підтвердження вище викладеного — конверт із моєї колекції 1980-х років — часу піку отримання державою великих грошових надходжень від реалізації радянських марок із залученням Всесоюзного Товариства Філателістів — повернутий у Тернопіль його відправнику, відомому філателісту О. В. Павлову поштовим відомством Ленінграда із відтиском штампа "Возвращается. Почта СССР филателией не занимается”!

Некомпетентність і впертість, конфронтація зі своїми споживачами-філателістами, невміння працювати не тільки з громадською організацією, а й із художниками, Редакційно-художньою радою (до того ж ослабленою виведенням із її складу найактивніших членів, як, наприклад, відомого в країні та світі професора мистецтвознавства й богослов’я Д. Степовика й талановитого художника М. Кочубея), зарубіжними колегами, нездатністю встановити ділові контакти із службовцями апарату Верховної Ради, причетними до формулювання постанов, у яких йдеться про випуски ювілейних поштових марок, привели до таких наслідків:



— хаос і непередбачуваність у введенні в обіг нових художніх мініатюр (перша марка 2011 р. з’явилася  тільки 12 квітня, зате в останній квартал із муками виходить ледь не половина річних серій марок і  блоків, серед яких, до речі, і "Щедра Україна. Весна” — 25 листопада);

— інерція минулих років поступово згасає й крива якості марок відповідно опускається донизу  ("Провідники козацьких повстань”, "Сім природних чудес України”, "СНІД. 30 років” тощо);

— хронічний дефіцит у країні, художніх і широковживаних знаків поштової оплати та спекулятивні  випуски (див. "Урядовий Кур’єр” від 17.05. 2011, "Голос України” від 30.07.2011 та інші в цьому  часописі публікації, "Літературна Україна” від 29. 09. 2011, журнал Універсум, № 9—10, 2011);

— принтерні зміни номіналів на вже надрукованих марках, що можна співставити поруч із друкуванням  відомчих грошей (див. "Голос України” від 30.07.2011);

— не усвідомлення, що новий вид діяльності пошти "Власна марка” — особлива, побічна послуга і не є  повноцінним знаком поштової оплати;


— пониження рівня енциклопедичності й інтелектуалізму тематичних планів і вилучення з них уже оголошених і навіть розроблених митцями проектів (спільний українсько-французький випуск 2010 р. "25-річчя трагедії на Чорнобильській АЕС”, "Народна дитяча іграшка”);



— нецивілізоване обслуговування своїх клієнтів.

Ледь не кожній частині цього переліку можна було б присвятити окрему статтю».

Як бачимо, у народі правильно підмітили: риба гниє з голови. Колекціонери України і світу залишилися два роки тому без цілої серії поштових марок. Як же бути? О, вакуум заповнили поштові знаки, випущені до 25-річчя Чорнобильської трагедії, у Білорусі.




Білоруси з пошаною ставляться до тих героїв, що врятували світ від ще бульшої катастрофи, яка могла розігратися у Чорнобилі. Вони це засвідчили і у філателії. Нижче - блок поштових марок, випущений до 10 річчя ядерної трагедії ув Поліссі.




Білоруські колекціонери мають у своїх клястерах також марки і до 20-ї річниці катастрофи на ЧАЕС, і конверти

із спецпогашенням Першого дня, яке відбулося у Мінську 19 квітня 2006 р.




Та й інші держави також віддали належне Чорнобильській тематиці. Причому, у різних країнах, і на різних

континентах. Нижче - взірці цих марок, колекція яких з кожним роком зростає.




 











Марки, розміщені вище, свідчать самі за себе: Чорнобильські дзвони - чують у світі скрізь. Жаль тільки, що їх сумна мелодія ще не долинає і не наповняє співчуттям до жертв ядерної катастрофи  серця керівництва нашої «Укрпошти».

 

  Петро Гарматій,

                                                                                                                                                                                                                                    Почесний зв»язківець України, голова віртуального філателістичного клубу «Милосердя»

 

  

 

 

Переглядів: 971 | Додав: Олекса
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Вівторок, 24.10.2017, 08:21
Webmoney
E957042746057 U511828258153 Z226274508252 R134004408733
Меню сайту
Форма входу
TRANSLATE
Наші друзі
catalog.red-cross.org.ua redcross.org.ua lviv.medprof.org.ua meduniv.lviv.ua www.icrc.org/rus www.drk.de
Календар
«  Квітень 2012  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30
Архів записів
Наше опитування
Звідки Ви довідались про наш сайт?
Всього відповідей: 302
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Iv. Stepura © 2017Хостинг від uCoz