Головна » 2013 » Серпень » 9 » Новини медицини: французькі вчені знайшли гігантських розмірів вірус, який назвали «Пандора»

ПОСЛАНЕЦЬ  З  МИНУЛОГО

Французькі вчені виявили вірус, який у десять разів перевищує за розмірами відомі досі великі віруси і володіє абсолютно унікальним геномом. Поки що вчені вважають, що вірус "Пандора" - безпечний для людини.

У статті, опублікованій в журналі Science в кінці минулого тижня, вчені з Університету Екс-Марсель повідомляють, що розмір знайденого ними вірусу - близько мікрона (одна тисячна міліметра) у поперечнику. Звичайні віруси мають розмір від 10 до 100 нанометрів, тобто в 10-100 разів менші. Але ще більше, ніж розмір, дослідників Жана-Мішеля Клавері і Шанталь Абержель вразив геном нового вірусу: він містить більше 2500 генів проти всього лише десятка-другого у звичайних вірусів і, головне, 93% цих генів не зустрічаються в інших організмах.

"Ми вважаємо, що ці віруси походять від досі невідомого древнього клітинного типу життя, якого більше не існує. Ця форма життя навіть могла потрапити сюди з іншої планети - Марса, наприклад. На цьому етапі ми не можемо відкинути жодну, навіть таку екстремальну версію" , - сказав Жан-Мішель Клавері американському National Public Radio.

Вчені виявили два різновиди нового вірусу: один - в Тихому океані біля гирла річки на чилійському узбережжі, другий - в прісноводному ставку в Австралії, недалеко від Мельбурна. У пошуках французам допомагали колеги з інших країн.

Два різновиди назвали Pandoravirus salinus і Pandoravirus dulcis. Насправді, вірус "Пандора" в десять разів більший з найбільш поширених і добре відомих вірусів, що близько десяти років тому були відкриті і досить близькі до нього за розміром - Мімівірус і Мегавірус. Власне, після цих відкриттів і почався пошук ще більш великих видів.

Місце на дереві життя

"Ми глибоко задумалися про межі розмірів вірусів - саме тому ми більш готові до виявлення таких екзотичних штук. Ми розширили межі своїх уявлень про можливе", - пояснив мікробіолог Жан-Мішель Клавері.

Шанталь Абержель додає, що гігантські віруси могли би бути відкриті і раніше, просто багато вчених, бачачи їх у мікроскоп, не сприймали побачене правильно: "Люди дивилися на клітини, бачили щось, що не відповідає звичайному розміру, що не має звичайних ознак, і не сприймали це як віруси - вони думали, що це якісь бактерії ".

Оскільки вірус "Пандора" мешкає тільки у воді і вражає тільки певний вид амеб, вчені припускають, що для людського організму він не становить загрози. Тепер ученим належить спробувати з'ясувати, які ж все-таки функції генів нового вірусу, що не зустрічаються в інших вже досліджених організмах, і де місце цих вірусів на генеалогічному древі земного життя?

У силу примітивності геному відомих до останнього часу вірусів, багато вчених висували гіпотезу, що віруси належать до найпершим формам життя на Землі. Але виявлення гігантських вірусів все заплутали. "Тепер ми задаємося питанням, а чи не міг вірус " Пандора " розвинутися з бактерії? Поки що відповідь: може, і міг", - цитує слова Шанталь Абержель газета Times.

Джерело:

П`ятниця, 19.04.2024, 17:36