Головна » 2018 » Січень » 21 » Математики зуміли довести при допомозі комп'ютерної моделі неможливість безсмертя

БЕЗСМЕРТЯ – МЕДИЧНИЙ «PERPETUUM MOBILE»

Спроби медиків зупинити старіння за допомогою очищення організму

від потенційних ракових і «престарілих» клітин - приречені на провал.

Про це заявили математики в статті, опублікованій в журналі PNAS.

«Наші колеги давно намагаються зрозуміти, чому людина і інші живі істоти старіють, чому природний відбір досі не зробив нас безсмертними. Саме це питання змушує їх замислюватися про те, що зупинити старіння в принципі можна еволюційним шляхом. Ми ж говоримо, що ми не просто не досягли цієї точки, а й те, що цього в принципі не можна досягти», - заявила Джоанна Мазель з університету Арізони в Тусоні (США).

В останні роки вчені сперечаються про те, чим є процес старіння і смерті людей та тварин. Деякі еволюціоністи вважають, що цей процес не носить випадковий характер, і що його контролює своєрідна «програма смерті» - певний набір генів, що змушує тіло старіти та вмирати.

Інші вчені вважають, що старіння є абсолютно випадковим процесом накопичення мутацій і випадкових поломок в клітинах, що призводить до накопичення в організмі так званих «престарілих» клітин. Їх видалення з організму черв'яків, як показали досліди, помітно продовжило їм життя.

Аналогічний досвід змусили багатьох вчених припускати, що своєчасне видалення подібних клітин може уповільнити старіння або навіть повністю його зупинити.

Вчені створили комп'ютерну модель організму людини, що складалася з безлічі пов'язаних один з одним клітин, життєздатність яких поступово спадала. Це відбувалося з двох причин - через зменшення здатності клітин підтримувати себе і погіршення зв'язків між ними.

Зупинити це старіння можна тільки в тому випадку, якщо в організмі будуть присутні клітини, які не будуть «підкорятися» загальним нормам та почнуть «конкурувати» з сусідами, заміщаючи більш слабшими клітинами. Спочатку такий процес буде благотворно діяти на організм, проте, як показують розрахунки вчених, він буде приводити до поступового зменшення кооперації між клітинами.

Логічним кінцем цього процесу є рак - коли рівень «співпраці» падає до нуля, клітини починають безконтрольно розмножуватися, що в кінцевому підсумку призведе до загибелі всього організму. Всі інші варіанти «природного відбору» та конкуренції між клітинами, як відзначають вчені, будуть спочатку погіршувати роботу організму і прискорювати старіння, а не сповільнювати його.

Це просте міркування, як відзначають дослідники, пояснює те, чому всі багатоклітинні організми старіють та вмирають, і чому еволюція досі не привела до появи дійсно «безсмертних» живих істот.

Четвер, 25.04.2024, 21:40