Товариство Червоного Хреста Личаківського району
ГоловнаРеєстраціяВхід
Головна » 2021 » Липень » 27 » Без “двійок” і “дванадцяток”: як будуть оцінювати учнів 1-4 класів
07:48
Без “двійок” і “дванадцяток”: як будуть оцінювати учнів 1-4 класів

 

ПОТРІБНІ ЗНАННЯ, А НЕ ОЦІНКИ

 

 

 

 

 

 

Міністерство освіти і науки затвердило методичні рекомендації з оцінювання

результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти.

 

 

Відповідний наказ і текст рекомендацій оприлюднено на сайті МОН, передає УНН. 

 

Деталі

 

Методичні рекомендації окреслюють підходи оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів закладів загальної середньої освіти в умовах особистісно зорієнтованого і компетентного навчання.

Зокрема, однією з ключових змін в оцінюванні є підхід до вираження оцінки. На заміну узагальненій бальній оцінці навчальних досягнень учнів з предмета/курсу запропоновано використовувати вербальну оцінку окремих результатів навчання учня/учениці з предмета вивчення, інтегрованого курсу, яка окрім оцінювального судження про досягнення може ще називати і рівень результату навчання.

Так, рекомендації запроваджують поняття вербальної оцінки (оцінювальне судження) та рівневої оцінки (оцінювальне судження із зазначенням рівня результату). Вербальну і рівневу оцінку можна виражати як усно, так і письмово. Рівень результату навчання рекомендовано визначати з урахуванням динаміки його досягнення та позначати буквами — “початковий” (П), “середній” (С), “достатній” (Д), “високий” (В).

Результати оцінювання особистісних надбань учнів у 1-4 класах рекомендують виражати вербальною оцінкою, об’єктивних результатів навчання у 1-2 класах — вербальною оцінкою, у 3-4 класах — або вербальною, або рівневою оцінкою за вибором закладу.

Рекомендації також містять орієнтовну рамку оцінювання результатів навчання учнів 1-4 класів. Вона дозволяє забезпечити об’єктивність і точність результату оцінювання і покликана допомогти формувати оцінювальні судження та визначати рівень результату навчання.

Водночас заклад може розробляти і фіксувати загальні положення щодо оцінювання результатів навчання учнів у освітній програмі та конкретизувати їх у частині положення про внутрішню систему забезпечення якості освіти.

Особливості організації оцінювання в певному класі можуть ініціюватися вчителем і бути затвердженими на засіданні педагогічної ради закладу.

У рекомендаціях наголошено, що оцінка є конфіденційною інформацією, доступною лише для учня/учениці та його/її батьків (або осіб, що їх замінюють).
Відповідно до Державного стандарту початкової освіти, отримання даних, їх аналіз та формулювання суджень про результати навчання учнів здійснюють у процесі:
— формувального оцінювання, мета якого — відстеження особистісного розвитку учнів й опанування навчального досвіду;
— підсумкового оцінювання, мета якого — співвіднести навчальні досягнення учнів з обов’язковими/очікуваними результатами навчання, визначеними Держстандартом або освітньою програмою.

Також, МОН рекомендувало враховувати, що формувальне оцінювання розпочинається з перших днів навчання у школі і триває постійно. Для ефективності формувального оцінювання рекомендовано дотримуватись алгоритму діяльності вчителя під час його організації:
— формулювання об’єктивних і зрозумілих для учнів навчальних цілей;
— визначення разом з учнями критеріїв оцінювання;
— формування суб’єктної позиції учнів у процесі оцінювання;
— створення умов для формування вміння учнів аналізувати власну навчальну діяльність (рефлексія);
— коригування спільно з учнями підходів до навчання з урахуванням результатів оцінювання.

Об’єктом підсумкового оцінювання є результати навчання учнів за рік. Під час такого оцінювання рекомендовано зіставляти навчальні досягнення учнів з очікуваними результатами навчання, визначеними в освітніх програмах закладів з урахуванням Орієнтовної рамки оцінювання.

 

Доповнення

 

У МОН додали, що основою для підсумкового оцінювання можуть бути результати виконання тематичних діагностувальних робіт, записи оцінювальних суджень про результати навчання, зафіксовані на носіях зворотного зв’язку з батьками, спостереження вчителя у процесі формувального оцінювання. Підсумкову оцінку за рік рекомендовано визначати з урахуванням динаміки досягнення того чи іншого результату навчання.

 

Нагадаємо

 

Учнів, які завершують здобуття початкової (4-ті класи) та базової загальної середньої (9-ті класи) освіти, звільнені від проходження державної підсумкової атестації у 2020/2021 навчальному році.

 

Довідково

 

Реформування, про яке йдеться вище, має багато причин. Одна з них та, що близько 14% учнів початкових класів після закінчення 4-го класу так і не зуміли навчитися ні читати, ні писати. Чи допоможе запропонована реформа вирішити проблему, покаже час.

 

 

Фото – з відкритих джерел

За джерелом:

https://www.unn.com.ua/uk/news/1937900-bez-dviyok-i-dvanadtsyatok-yak-otsinyuvatimut-uchniv-1-4-klasiv

 

Переглядів: 185 | Додав: Admin
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Неділя, 29.01.2023, 12:28
Webmoney
E957042746057 U511828258153 Z226274508252 R134004408733
Меню сайту
Форма входу
TRANSLATE
Наші друзі
catalog.red-cross.org.ua redcross.org.ua lviv.medprof.org.ua meduniv.lviv.ua www.icrc.org/rus www.drk.de
Календар
Архів записів
Наше опитування
Звідки Ви довідались про наш сайт?
Всього відповідей: 352
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Iv. Stepura © 2023