Головна » 2022 » Вересень » 4 » На планетах по всьому Всесвіту може йти дощ із алмазів - дослідження
На планетах по всьому Всесвіту може йти дощ із алмазів - дослідження

ПЛАНЕТИ, ДЕ ОДНІ ТІЛЬКИ - БАГАЧІ

Уран та Нептун, крижані гіганти, під поверхнею яких, на думку вчених, випадає алмазний дощ

На планетах по всьому Всесвіту може йти дощ із алмазів, припустили вчені у п'ятницю після того, як за допомогою експерименту відтворили опади, які, як вважається, утворюються глибоко всередині Урана та Нептуна, передає УНН.

Деталі

Вчені раніше припускали, що надзвичайно високий тиск і температура перетворюють водень та вуглець на тверді алмази за тисячі кілометрів під поверхнею крижаних гігантів.

Тепер нове дослідження, опубліковане в Science Advances, виявило, що «алмазний дощ» може бути поширеним явищем, ніж передбачалося.

Крижані гіганти, такі як Нептун і Уран, вважаються найбільш поширеною формою планет за межами нашої Сонячної системи, а це означає, що алмазні дощі можуть відбуватися по всьому Всесвіту.

Домінік Краус, фізик з німецької дослідницької лабораторії HZDR та один із авторів дослідження, сказав, що осадження алмазів сильно відрізняється від дощу на Землі.

За його словами, під поверхнею планет знаходиться «гаряча, щільна рідина», де формуються алмази, які повільно опускаються до скелястих ядр розміром із Землю на глибині понад 10 000 кілометрів.

Алмази, що там впали, можуть утворити великі шари, що охоплюють «сотні кілометрів або навіть більше», сказав Краус AFP.

Хоча ці діаманти можуть бути блискучими і ограненими як «гарний дорогоцінний камінь», він сказав, що вони були сформовані під впливом тих самих сил, як і на Землі.

«Кисень, який є у великих кількостях на цих планетах, дійсно допомагає висмоктувати атоми водню з вуглецю, тому цим алмазам насправді легше утворюватися», — додав він.

Прагнучи відтворити цей процес, дослідницька група знайшла необхідну суміш вуглецю, водню та кисню у доступному джерелі — ПЕТ-пластику, який використовується для повсякденного пакування харчових продуктів та пляшок. Потім команда направила потужний оптичний лазер на пластик у Національній прискорювальній лабораторії SLAC у Каліфорнії.

Дуже короткі рентгенівські спалахи неймовірної яскравості дозволили їм спостерігати за процесом формування наноалмазів.
Експеримент може вказати на новий спосіб виробництва наноалмазів, які мають широкий спектр застосування.

Дослідження алмазного дощу залишається гіпотетичним, тому що мало що відомо про Уран і Нептун.

Тільки один космічний корабель — «Вояджер-2» NASA у 1980-х роках — пролетів повз два крижані гіганти, і дані, які він відправив, досі використовуються в дослідженнях.

Але група NASA намітила потенційну нову місію до планет, яка, можливо, буде запущена наступного десятиліття.

Фото – з відкритих джерел