Товариство Червоного Хреста Личаківського району
ГоловнаРеєстраціяВхід
Головна » 2022 » Вересень » 10 » Нині - Міжнародний день макіяжу
19:57
Нині - Міжнародний день макіяжу

ДЕНЬ МАКІЯЖУ –  СВЯТО  МОДНИЦЬ

 

 

 

 

 

 

Людям властиве прагнення до краси, у тому числі й до вдосконалення власної зовнішності. Одним із засобів

є макіяж або мейк-ап — використання декоративної косметики, що підкреслює вроду та приховує недоліки обличчя.

 

В світі існують сотні брендів, які виробляють косметичні продукти різних кольорів і текстур — для більшості сучасних жінок вони є найважливішим інструментом в арсеналі краси. Макіяж оточує нас всюди — в повсякденному житті, в кіно, на сцені, на фотографіях та в рекламі. Існує й спеціальна подія, присвячене цьому мистецтву — Міжнародний день макіяжу, який щороку відзначається 10 вересня.  

 

ЯК ВИНИКЛА ІДЕЯ ВІДЗНАЧАТИ МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ МАКІЯЖУ?

 

На думку антропологів, найдавніші випадки нанесення фарби на людські обличчя та тіла були, найбільш імовірно, формою маскування або частиною ритуалів. Але якою б не була першопричина,  для декоративної косметики давніх часів все необхідне людям надала природа — від базових кольорів до мінеральних та рослинних речовин, з яких ці кольори можна здобути. За великим рахунком, всі культури – від ранніх цивілізацій до аборигенів Нової Гвінеї – для декорування обличчя застосовували одні й ті самі речовини — крейду, вугілля, охру, хну, різноманітні мінерали та рослинні барвники. 

 

МАКІЯЖ АНТИЧНИХ ЧАСІВ

 

Найбільш просунутим щодо макіяжу було суспільство Давнього Єгипту — характерна чорна підводка для очей із сурми поширилася там в 4000-х роках до нашої ери. Вилиці єгиптяни підкреслювали рум’янами з червоної охри, на повіки наносили порошок з малахіту (зелений вважався кольором бога Ра), а кінчики пальців рук та ніг фарбували хною.

 

Для того, щоб мінерали були придатними в якості косметики, їх подрібнювали в порошок, а потім змішували з тваринним жиром — так  косметичні засоби легко наносилися і довго трималися на шкірі.

 

Жінки Давньої Греції теж використовували барвники для поліпшення зовнішності, але надмірний макіяж суспільство зазвичай не схвалювало. Письменник Ксенофонт Афінський писав, що фарби на обличчі подібні до шахрайства, бо вводять чоловіків в оману щодо істинного вигляду жінки. 

 

На розкопках Давнього Риму знайдено багато ємностей із залишками засобів для макіяжу. Разом з тим яскравий макіяж римляни критикували та висміювали, адже фарбування обличчя було ознакою жінок, що займалися проституцією. Звісно, пристойні римлянки все одно фарбувалися, але дуже помірно, при цьому багатим жінкам створювати образ допомагали спеціально навчені рабині.

 

МЕЙК-АП ЄВРОПИ XVI

 

На відміну від античних часів, в Європі XVI століття в моду увійшов дуже помітний макіяж — королева Франції Катерина Медічі та королева Англії Єлизавета І були його палкими прихильницями, тож заохочували до використання косметики й парфумів своїх придворних. Обов’язковими тоді були білила (порцеляново-біла пудра), яскраво-червоний барвник для губ і декоративні чорні «мушки».

 

З часом косметика ставала доступнішою та більш різноманітною — в XVIII столітті барвники для макіяжу налічували вже майже стільки кольорів, як і фарби для художників. До того ж наука довела шкідливість деяких інгредієнтів, таких як свинець і ртуть, їх почали замінювати рослинними складовими, а тому робити макіяж стало безпечніше.

 

Станом на кінець XIX століття краса перетворилася на великий бізнес, в універсальних магазинах відкрилися косметичні відділи з великим асортиментом засобів для макіяжу. Найбільш поширеними стали пудра та рум’яна, натомість губна помада і підводка для очей користувалися меншим попитом, бо, як і раніше, надто яскраве обличчя асоціювалося в суспільстві з жінками «легкої» поведінки.

 

СТИЛІ ТА ОБРАЗИ

 

Завдяки розвитку хімічної промисловості, автоматизованому виробництву косметики, а також підйому сценічного мистецтва, кіно та фотографії макіяж став масовим явищем. 1920-ті роки принесли нову тенденцію — стиль «Flapper» із затемненими повіками, червоними губами та нігтями, рум’янами й сонячною засмагою. Губна помада здобула зручну упаковку, з’явилися туш для вій, синтетичні фарби для волосся, олівці для брів — все це дозволило візажистам створювати нові образи, які популяризували відомі актриси та співачки.

 

В 1940-х роках модний макіяж став стриманішим, зосередившись майже виключно на губах та віях, про що свідчать культові фільми того часу з актрисами Авою Гарднер, Ритою Хейворт та Інгрід Бергман. 60-ті й 70-ті роки минулого століття мали одразу кілька основних концепцій макіяжу — від максимальної природності прихильників стилю «хіппі» до яскравих, дещо агресивних «панку» і «глему» — з блискітками та екстравагантними кольорами.

 

Модний макіяж 1980-х визначали контрастні фарби — у тренді був образ з ефектно підкресленими очима, щільною тональною основою, помітним рум’янцем для контуру обличчя. В наступному десятилітті з’явився стиль «гранж», для якого характерними були «smokey ice» для очей, помада темних відтінків та порцеляновий тон шкіри. Блиск і колір — основна концепція макіяжу початку 2000-х років. Різнокольорові підводки, блискучі тіні для повік, глянцеві блиски та перламутрові помади обов’язково були в косметичці тодішніх модниць.

 

Сучасним макіяжем вже важко будь-кого здивувати — різноманіття засобів і технік вражає, при цьому модним є макіяж очей в лілових тонах, неонові тіні для повік, помада кольору фуксії, пастельна підводка на повіках і природні, злегка акцентовані брови. Звісно, модні тренди — категорія доволі умовна, тому жінки зазвичай обирають з них те, що подобається саме їм. 

  

МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ МАКІЯЖУ В ІСТОРІЇ

  • 1758

Художник Франсуа Буше написав портрет фаворитки Людовіка XV, маркізи де Помпадур. На цьому портреті жінка зображена біля туалетного столика в процесі нанесення на обличчя рум’ян.

  • 1907

Французьким хіміком Еженом Шуеллером розроблено формулу безпечної синтетичної фарби для волосся. Двома роками пізніше Шуеллер заснував компанію L’Oreal.

  • 1915

Компанія Guerlain випустила першу губну помаду в зручному тюбику.

  • 1920

Косметична фірма Rimmel створила першу в Європі нетоксичну туш для вій.

  • 1960

Компанія Revlon винайшла кольорову туш для вій — перші екземпляри мали фіолетовий та зелений колір.

  • 1994

Відома американська модель Іман Мохамед Абдулмаджид запустила виробництво декоративної косметики для темношкірих жінок.

 

ТИПОВІ  ПИТАННЯ ТА ВІДПОВІДІ У МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ МАКІЯЖУ

 

  • Які продукти для макіяжу відомі як найдорожчі в історії?
  • Один з неймовірно дорогих продуктів мейк-апу — туш для вій «Beauty Diamond Mascara» від вже неіснуючої компанії H. Couture Beauty. Футляр цієї туші було виготовлено з 18-каратного золота та блакитних діамантів, а коштувала вона 14 мільйонів доларів. Також надзвичайно цінною вийшла губна помада від Guerlain — через золотий тюбик з 119 діамантами її вартість складала 62 тисячі доларів.
  • Хто з візажистів є найвідомішими в світі?
  • Найпопулярнішим візажистом називають американку Боббі Браун, яка крім того є власницею компанії Bobbi Brown Cosmetics та автором багатьох книг – посібників з професійної майстерності. На другому місці — один з найкращих візажистів Голлівуду Річард Тейлор, якому завдячують своїми образами герої фільму «Володар перснів». Третє місце за популярністю займає Маріо Дедіванович — візажист родини Кардаш’ян.
  • Яких якостей вимагає від людини професія візажиста?
  • Щоб досягти успіху в цій професії, необхідно мати прагнення до творчості та експериментів. Також робота вимагає витривалості та гарної фізичної форми, адже іноді процес макіяжу триває кілька годин, які візажисту доводиться проводити на ногах. Стійкість до стресу й гарні комунікативні навички теж грають не останню роль у спілкуванні з клієнтами, моделями, акторами, сценаристами та продюсерами.
  • Чи правда, що продукти для макіяжу краще зберігати в холодильнику?
  • Деякі види декоративної косметики справді краще зберігаються на поличці холодильника. Це передусім стосується таких продуктів, як туш для вій, тональний крем або лак для нігтів. Губну помаду низька температура вбереже від можливої з часом зміни кольору.

 

ЯК ВІДЗНАЧАТИ МІЖНАРОДНИЙ ДЕНЬ МАКІЯЖУ?

 

Це цікаве свято з творчим характером жінки відзначають найприроднішим шляхом — роблять макіяж. Але, на відміну від звичного мейк-апу, в цей день доречні різні експерименти з образами, новими косметичними продуктами та техніками їхнього нанесення.

 

Знайти натхнення для подібної творчості нескладно — в Інтернеті є безліч сайтів, присвячених мистецтву макіяжу, а в соціальних мережах можна познайомитися з роботами найвідоміших візажистів, які часто порівнюють з творіннями художників.

 

Чимало ідей містять і модні журнали, тож можна спробувати відтворити в домашніх умовах макіяж моделі з обкладинки. 

 

Якщо є бажання отримати глибші знання про косметичні засоби, колористику своєї зовнішності, підібрати особистий набір інструментів, навчитися новим технікам, то цього дня доречно записатися на курси з візажу.  Такі заняття часто проводяться і в онлайн-форматі та містять різні програми — як для тих, хто хоче стати професіоналом, так і для любителів створювати неповторні образи для себе.

 

Вечір Міжнародного дня макіяжу можна присвятити перегляду одного з фільмів, де помітну роль відіграє незвичайний мейк-ап героїв — наприклад, насолодитися яскравими образами Шер та Крістіни Агілери у фільмі «Бурлеск». Також існує чимало кінокартин, темою яких є перевтілення «сірої мишки» в красуню завдяки вмілим рукам і бездоганному смаку візажистів. 

 

ЧОМУ МИ ЛЮБИМО ЦЕЙ ДЕНЬ?

 

Так само як і одяг, макіяж дозволяє нам виражати індивідуальність та певний настрій. Романтичний, діловий, ностальгічний або щасливий — для кожного з цих станів душі жінки здатні підібрати відповідні кольори тіней, помад та рум’ян. До того ж сам процес створення образу часто порівнюється зі своєрідним релаксом чи медитацією.

 

Вибір нової туші чи губної помади потрібного кольору вимагає повної зосередженості, а оформлення косметичних продуктів вражає своєю вишуканістю, тому для більшості жінок навіть похід до магазину косметики є антистресовою терапією та естетичним задоволенням.

 

Психологи твердять, що макіяж здатний підвищувати у жінок впевненість в собі. Звісно, це не означає, що неможливо бути впевненою та розкутою без косметики, але все ж  бувають ситуації, що вимагають відповідного образу. Недарма помірний макіяж в природних тонах є вимогою деяких компаній до своїх співробітниць нарівні з дрес-кодом — вважається, що це частина ділової атмосфери офісу. 

 

А ще макіяж — це можливість для тих жінок, які люблять мистецтво, відвідують художні галереї та музеї, захоплюються картинами й скульптурами талановитих майстрів, але самі не мають особливих здібностей до створення шедеврів. Для них макіяж є доступним видом творчості, в якому можна вдосконалюватися як завгодно довго і щоразу відчувати себе мисткинею, розтушовуючи тіні на власних повіках.

 

Фото – ілюстративне

За джерелом:

https://daytoday.ua/podiya/mizhnarodnyy-den-makiiazhu/

 

Переглядів: 214 | Додав: alexapostolyuk777
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
П`ятниця, 26.04.2024, 00:38
Меню сайту
Форма входу
TRANSLATE
Наші друзі
catalog.red-cross.org.ua redcross.org.ua lviv.medprof.org.ua meduniv.lviv.ua www.icrc.org/rus www.drk.de
Календар
Архів записів
Наше опитування
Звідки Ви довідались про наш сайт?
Всього відповідей: 361
Пошук
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Iv. Stepura © 2024