ТРАНСФОРМАЦІЯ ПОНЯТТЯ ЩАСТЯ
Традиційне мірило щастя - власні квартира
і автомобіль - вже не актуальні. Все більше число
молодих просунутих людей по всьому світу не
хочуть їх купувати.
Численні дослідження західних фахівців показують, що покоління так званих «мілленіалів», тобто людей, яким зараз до 30-35 років, уже рідко купують будинки, а ще рідше - автомобілі. Насправді, вони не роблять надто дорогих покупок взагалі. Якщо не вважати айфонів, зрозуміло.
В Америці людей у віці до 35 років взагалі називають «поколінням орендарів».
Чому так відбувається?
Деякі соціологи переконані, що це через те, що на частку сучасної просунутої молоді припало занадто багато фінансових катаклізмів. А тому люди просто бояться брати «серйозні» кредити.
Але навіть не це головне. Справа в тому, що покоління сучасних молодих людей відрізняється від покоління своїх батьків іншими цінностями.
Сучасна молодь переглядає поняття успіху. Якщо раніше успішними людьми вважалися ті, хто володів власним житлом і автомобілем, то зараз в особливій пошані ті люди, хто вкладав гроші в досвід та враження: мандрівники, екстремали, стартапери.
Молоді люди свідомо відмовляються від покупки нерухомості і навіть меблів, воліючи орендувати їх. Сенс у тому, що тепер люди хочуть не заможності та стабільності, а гнучкого графіку роботи, фінансової та географічної незалежності.
Матеріальні речі просто перестають цікавити людей. Навіщо володіти автомобілем в США, якщо у вас є Uber або Lyft? Це ж, по суті, особистий автомобіль з водієм. І користуватися послугами Uber не дорожче, ніж володіти власним авто.
Навіщо купувати будинок в мальовничому місці і їздити туди відпочивати, якщо житло можна знайти через Airbnb в будь-якому куточку планети? Вам не доведеться ні переплачувати за оренду, ні купувати нерухомість в країні, яка полюбилася вам.
Те ж саме і з нерухомістю в своєму рідному місті. По-перше, ви не знаєте, як довго будете жити там, де живете. По-друге, навіщо брати іпотеку на 40 років, якщо можна змиритися з тим, що проведеш все життя в орендованому помешканні?
Зрештою, роботу ви, швидше за все, в перспективі найближчих декількох років поміняєте, і якщо ви орендуєте житло, то ніщо не заважає вам перебратися ближче до офісу.
Forbes повідомляє, що сучасні молоді американці змінюють роботу в середньому раз на три роки.
Сама концепція володіння речами більш не актуальна. Оглядач Atlantic Джеймс Гемблін пояснює цей феномен так: «За останні десять років психологи провели величезну кількість досліджень, які доводять, що з точки зору щастя і відчуття благополуччя набагато вигідніше витрачати гроші на придбання нового досвіду, а не нових речей. Це приносить більше радості».
Ці тези підтверджує і журнал Psychological Science.
Ось витяги зі статті Д.Гемблін:
«Виявляється, люди більше не хочуть слухати історії про те, де ви там купили будинок. Вони хочуть почути, який чудовий ви провели уїк-енд». Аміт Кумар, докторант Корнельського університету.
«Навіть поганий досвід в кінцевому підсумку стає відмінною історією». Джеймс Гемблін.
«Соціальна взаємодія між людьми має визначальне значення в питанні, будуть вони щасливі чи ні. Так що ви повинні говорити з іншими людьми і мати багато друзів. Зрозуміло, іншим буде приємніше слухати про те, як ви відправилися в божевільну подорож або про те, як ви прожили рік в дикій країні, а не про те, скільки квартир ви вже встигли купити ». Амір Кумар.
Є ще дещо. Справа в тому, що речі, якими ми володіємо, особливо якщо вони дуже дорогі, змушують нас турбуватися про їх стан. Купуйте автомобіль - і ви будете здригатися кожного разу, коли за вікном спрацювала чиясь сигналізація.
Купіть будинок, навезіть в нього дорогої техніки - і ви будете боятися пограбування. Не кажучи вже про те, що автомобілі дряпаються, б'ються, а ультра дорогі телевізори мають звичай виходити з ладу через рік експлуатації. Отриманий же вами досвід ніхто у вас вже не забере.
Наші батьки не мали можливості подорожувати так дешево і так часто, як ми. У них не було можливості розважатися так, як зараз розважаємося ми. Їм було не так просто почати новий бізнес, як нам. Тому вони інвестували в будинки і машини, а ми так жити вже не хочемо.
Зрештою, будь-яка наша покупка, якщо це не будинок або квартира, знеціниться з часом. А якщо згадати про те, як швидко в кризу дешевшає нерухомість, то все, про що йшла мова вище, стає ще очевиднішим.
За матеріалами Lifter
Фото – з відкритих джерел в Інтернеті
Джерело:
http://www.cluber.com.ua/lifestyle/interesno/2014/12/pochemu-prodvinutaya-molodezh-bolshe-ne-pokupaet-avto-i-kvartiryi/
|