СТАТИ РЯТІВНИКОМ ЖИТТЯ
У Львові йдуть навчання десятикласників
долікарській допомозі, які проводить Червоний
Хрест. Вони тривають по всіх районах міста.
Сьогодні, 25 березня, вже 11-е заняття з цього
циклу провела Личаківська РО ТЧХ м. Львова.
Воно відбулося у спеціалізованій СЗШ-37
з поглибленим вивченням французької мови
Спеціалізована середня загальноосвітня школа №37 є центром життя громади львів'ян, що завжди беруть участь у фестивалях «Французька Весна», бо любить Париж, Сену, Собор Паризької Богоматері.
![](/pict/64/020-DSC00590.jpg)
Звичайно, учні цієї школи також люблять спорт, дбають про здоров"я, ведуть здоровий спосіб життя.
![](/pict/64/021-DSC00572.jpg)
У занятті з надання першої долікарської допомоги взяли участь 14 десятикласників.
![](/pict/64/022-DSC00553.jpg)
Провели його – Ірина Апостолюк, голова Личаківської РО ТЧХ м. Львова та інструктор Червоного Хреста з надання першої долікарської допомоги Галина Піскоровська.
![](/pict/64/023-DSC00548.jpg)
На заняття прийшов директор школи Володимир Петрович Оверко. Він нагадав учням, що тривожна ситуація довкола нас вимагає граничної уваги до практичного оволодіння навиками надання долікарської допомоги в екстремальних умовах.
![](/pict/64/024-DSC00538.jpg)
В занятті взяла участь: заступник директора з виховної роботи Наталія Григорівна Ясниська та педагог-організатор Наталія Богданівна Коцюба.
![](/pict/64/025-DSC00558.jpg)
Галина Мар'янівна показала на манекені, як робити серцево-легеневу реанімацію, в якій взяли участь кілька десятикласників. Це дуже важливий навик, адже у рятівника є тільки 60 секунд, щоб зарадити лиху.
![](/pict/64/026-DSC00576.jpg)
Інструктор наголосила, що людина, яка надає першу допомогу, повинна вміти:
- оцінити стан потерпілого і визначити, якої допомоги насамперед той потребує;
- забезпечити вільну прохідність верхніх дихальних шляхів, виконати штучне дихання "із рота в рот" або "із рота в ніс" та зовнішній масаж серця і оцінити їх ефективність;
- зупинити кровотечу накладанням джгута, стисної пов' язки або пальцевим притискуванням судин;
- накласти пов' язку при пошкодженні (пораненні, опіку, відмороженні, забитті);
- іммобілізувати пошкоджену частину тіла при переломі кісток важкому забитті, термічному ураженні;
- надати допомогу при тепловому і сонячному ударах, утепленні, отруєнні, блюванні, втраті свідомості;
- використати підручні засоби при перенесенні, вантаженні і транспортуванні потерпілого;
- визначити необхідність вивезення потерпілого машиною швидкої допомоги чи попутним транспортом; користуватися аптечкою швидкої допомоги.
![](/pict/64/027-DSC00581.jpg)
На занятті показали й інші прийоми порятунку: різні прийоми бинтування кінцівок, зупинки кровотечі, переведення потерпілого у стабільне положення.
![](/pict/64/028-DSC00547.jpg)
Після закінчення тренінгу червонохрестівці висловили вчителям подяку за добру організацію навчального процесу і відзначили високу підготовку учнів з предмету «Медико-санітарний пост».
![](/pict/64/029-DSC00586.jpg)
Головне, десятнкласники усвідомили: бути рятівником життя потерпілого - це дуже почесно. І такі навики з долікарської допомоги повинен набути кожен з нас.
Фото – Ірини Дзіклевич
Прес-служба Личаківської РО ТЧХ м. Львова
|