ГРОМАДСЬКЕ ОБГОВОРЕННЯ - ФІНІШУЄ
МОЗ запропонував заходи, які дозволять
зменшити травматизм на українських
автошляхах
У відомстві лобіюють нові платні курси з надання допомоги постраждалим в ДТП. 26 серпня закінчується громадське обговорення проекту наказу МОЗ України "Про затвердження методичних рекомендацій щодо підготовки водіїв з питань надання до медичної підготовки постраждалим в ДТП". Після затвердження цей документ планують розіслати компаніям-перевізникам пасажирів і вантажів, настійно рекомендуючи використовувати його в "практичній роботі при організації підготовки і підвищення кваліфікації кандидатів у водії та водіїв".
Проте, як поширюватися нові вимоги на пересічних водіїв в самому тексті наказу нічого не сказано, але, так як перевізники водіїв самі не готують, можна припустити, що цінні вказівки від МОЗ отримають і автошколи.
Методичні рекомендації повідомляють, що вчити водіїв медичним навичкам зможуть лише спеціальні організації, які до того ж виконають ряд вимог. Зокрема, вони повинні мати повноцінні навчальні аудиторії, обладнані мультимедійним проектом або інтерактивною дошкою, манекени дорослого, підлітка і дитини, а також медичні пристосування, починаючи з носилок і закінчуючи бинтами і джгутами. Плюс - навчальна література та відео.
Інструкторів, які потім будуть навчати водіїв, повинні готувати на базі медичних вузів, навчально-тренувальних відділень центрів медицини катастроф, Товариства Червоного Хреста України і державного підприємства "Український медичний центр безпеки дорожнього руху та інформаційних технологій" Міністерства охорони здоров'я. Інструктори повинні проходити курси перепідготовки кожні п'ять років.
В подальшому такий інструктор повинен навчати водіїв теорії і практиці надання першої медичної допомоги. При цьому практичні заняття будуть проходити в два етапи: спочатку інструктор продемонструє на манекенах або добровольцях алгоритм надання допомоги, а потім слухачі повинні активно його відпрацювати.
В документі наголошується, що "підготовка організовується і проводиться згідно з укладеними договорами з метою досягнення економічних і соціальних результатів, отримання прибутку".
Тарифи поки що не визначені. "Вартість послуг встановлюється на базі економічно обґрунтованих витрат. Кошторис послуг формується з урахуванням витрат і отримання прибутку за підготовку одного слухача за один курс", - йдеться в проекті наказу.
Швидше за все, бюджет курсів буде значним. Адже медичні манекени і тренажери коштують недешево. Наприклад, кардіотренажери «Фантом Максим 111-01-К», що дозволяють відпрацьовувати прийоми серцево-легеневої та мозкової реанімації коштують близько 38 тис. грн. Тренажер штучного дихання продається за 31 тис. грн., Тренажер навчання способам транспортування потерпілого, накладення джгутів, пов'язок, шин - близько 11 тис. грн. Інтерактивна дошка Smart пропонується за ціною до 50 тис. грн. І це, не рахуючи вартості обладнання навчальних залів, закупівлі медикаментів та ін.
Варто відзначити, що слухачам після закінчення курсу належить скласти комп'ютерні тести. Якщо вони дадуть відповідь правильно менш ніж на 74% питань, рівень знань визнається незадовільним, а "двієчнику" запропонують пройти повторний курс, природно, знову за гроші.
А так як відмовитися від курсів водії, - особливо, професійні, - не зможуть (факт їх проходження хочуть фіксувати в спеціальній базі даних), заробляти лікарі та інструктора зможуть пристойно.
"Хочуть всіх загнати на ці платні курси і ввести нові побори з водіїв", - прокоментував ініціативу МОЗ глава Всеукраїнської асоціації автоімпортерів і дилерів (ВААІД) Олег Назаренко.
Втім, самі автори документа вважають, що це того варте. Вони обіцяють, що прийняття нових правил дозволить зменшити кількість загиблих в ДТП і підніме медичну допомогу постраждалим на якісно новий рівень.
Фото – з відкритих джерел в Інтернеті
За джерелом:
http://ubr.ua/leisure/health/minzdrav-pridumal-kak-zarabotat-na-ukrainskih-voditeliah-426282
|