ПСИХОЛОГІЧНІ ЗАКОНИ ДІАЛОГУ
![](/pict/97/139-78571_n.jpg)
Волонтери молодіжної ланки Запорізької
обласної організації ТЧХУ побували на занятті
у «Школі волонтерів 612»
Днями волонтери молодіжної організації Запорізької ОО ТЧХУ, котрі хотіли би стати консультантами з психо-соціальної проблематики, побували на занятті у «Школі волонтерів 612», де розглянули тему "Активне слухання".
![](/pict/97/140-58934_n.jpg)
Навички активного слухання є важливими і належать до найбільш складних вимог до консультантів у діалозі. Та є кілька загальних способів, що дозволяють консультанту-початківцю використовувати їх в своїй роботі:
![](/pict/97/141-2333_n.jpg)
Слухати й чути. Найбільш загальний засіб, який полягає в тому, що консультант дуже уважно слухає співбесідника й намагається зрозуміти його почуття, а потім повідомляє про те, що він зрозумів.
![](/pict/97/142-2349_n.jpg)
Не засуджувати і не оцінювати. Консультант не просто сприймає слова співбесідника, він розуміє його почуття і приймає без критики та оцінок.
![](/pict/97/143-3289_n.jpg)
Не відволікатися і не переривати. Вся увага психолога має бути зосереджена на особистості співбесідника, його розповіді, думках, переживаннях. Консультант не повинен відволікатись на внутрішні чи зовнішні стимули.
![](/pict/97/144-5290_n.jpg)
Не забігати наперед в осмисленні розмови. Консультанту не обов'язково відповідати відразу, краще дати собі час подумати, щоб уникнути поверховості відповіді.
![](/pict/97/145-8980_n.jpg)
Вибрати актуальні теми та відображати їх зміст. Із всіх тем, що пропонуються співбесідником, необхідно відібрати актуальні й значущі. Переходити до нової теми лише після завершення роботи з попередньою. Періодично повторювати співбесідникові суть його повідомлень, щоб він міг відчути, що його зрозуміли, а консультант зміг перевірити адекватність свого розуміння.
Активне слухання дає змогу співбесіднику отримати підтримку від консультанта й об'єктивно подивитись на ситуацію. Цей прийом дає можливість постраждалому досліджувати і усвідомлювати свої переживання, звільнитись від напруження і від почуттів, що його пригнічують.
Як бачимо, активне слухання - це ефективний засіб психотерапевтичного впливу (втручання), який допомагає співбесідникові досягти конструктивних змін.
![](/pict/97/146-4880_n.jpg)
Коментуючи це заняття, волонтери Червоного Хреста на своїй сторінці у соцмережі Facebook зазначили: «Це був дуже цікавий досвід для наших тренерів, бо в тренінгу взяли участь 48 осіб. Жвавий діалог, дуже активні учасники. Дякуємо проекту «Школа Волонтерів 612» за запрошення! З Вами завжди приємно співпрацювати!».
![](/pict/97/147-0652_n.jpg)
До цього додамо, що раніше були розглянуті не менш важливі теми, а саме: "Критичне мислення", "Внутрішня гармонія", "Ненасильницьке спілкування", "Гендерна рівність". Слухачів цікавили також актуальні питання на загальні психологічні теми, зокрема, про емпатію та антипатію, темперамент і психоаналіз, моделювання психологічних станів, складання таблиць для тестування тощо.
Зауважимо, цей тренінг для волонтерів у Запоріжжі відбувся у рамках Програми Червоного Хреста «Мобілізація громад з метою запобігання конфліктів».
Фото – Запорізької ОО ТЧХ України
За джерелом:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1336904019712915&set=pcb.1257715484312407&type=3&theater
|