ШРИФТИ ДЛЯ ЛИСТІВ ДО СВЯТОГО МИКОЛАЯ
Репортаж із загальноосвітньої школи «Берегиня» у м. Винники
Школа «Берегиня» у м. Винники, супутнику обласного центру Львівщини, зовсім невелика - всього 169 учнів. Первинний осередок Червоного Хреста цього навчального закладу налічує 84 члени. Очолює його педагог-організатор Оксана Володимирівна Яцків.
За фахом – вона вчитель малювання. Кожен урок проводить з великою любов"ю. Ось на днях вона запросила на урок психолога Оксану Степанівну Стадник, щоб у 6 класі провести цікавий урок, підказка дітям про те, як формувати свій характер і шліфувати світогляд.
Для цього дітям запропонували створити проективний малюнок «Дерево». В ньому, як у дзеркалі, відобразилася душа кожного юного автора, і дала психологові побачити на папері, які розвиваючі методи потрібно індивідуально застосувати педагогам надалі у виховному процесі.
Потім розглянули тему «Шрифти». Шестикласники з цікавістю слухали про академічний, шкільний, рекламний типи шрифтів. Дізналися про агат рублений, журнальний жирний, та ін. різновиди шрифтів, винайдений поліграфістами на зорі книгодрукування.
Всі тексти складаються зі шрифтів різного призначення. За призначенням всі шрифти поділяються на текстові, видільні, заголовні, титульні, акцидентні, афішно-плакатні.
Шрифти відіграють найважливішу роль у дизайні: створюють настрій, вселяють емоції, допомагають сприйняттю образу ще до прочитання тексту. Це таємні агенти візуальної комунікації, які працюють з підсвідомістю глядача. На уроці було наглядно показано, які шрифти варто використовувати для різних випадків, і як навіть найменші шрифтові деталі змінюють ставлення до написаного
Якщо зібрати усі шрифтові якості в одному списку, то вийде такий перелік:
- Насиченість впливає на рівень примусу до контакту: від ніжної делікатності (Thin) до грубої наполегливості (Black).
- Ширина впливає на терміновість повідомлення: від кричущого заголовку (Extra-Condensed) до довгоочікуваної появи з-за обрію (Extra-Expanded).
- Контраст регулює рівень артистизму висловлювання: від машинного синтезатора мови (нульовий контраст) до солістки Гранд Опера (максимальний контраст).
- Висота рядків пов'язана із бажанням вразити глядача: від любовного листа (дрібні рядкові) до звичайної таблички "Перерва" (великі рядкові).
- Округлення кутів впливає на рівень ніжності: від сплячих немовлят (сильне округлення) до галасливих підлітків (загострення).
- Зарубки та бруски створюють культурний контекст: від ідеалізму вічної класики (зарубки) до прагматизму заводського штампування (бруски).
- Курсив та нахил просить хвилинку уваги: щоб ввічливо уточнити (Italic) або терміново повідомити (Oblique).
- Геометрія відображає життєві цінності: від поваги до особливостей людини (гуманістичні шрифти) через естетичні експерименти (геометричні шрифти) і до захоплення футуристичними машинами (модульні шрифти).
- Статика і динаміка передають індивідуальність та багатство внутрішнього світу: від нейтральної Гельветики (статичні шрифти) до старостильних антиків, що містять пафос свого часу і країни (динамічні шрифти).
- Відкритість впливає на комунікабельність та прогресивність: від ліберального екстраверта (відкриті шрифти) до консервативного захисника кордонів (закриті шрифти).
Окрім перерахованих внутрішніх якостей, у шрифтів є й зовнішні. Взаємодія літер, слів, рядків, текстових смуг між собою та з навколишнім простором називається типографікою.
Уважно вислухавши вчительку, учні приступили до написання листів до св. Миколая. І немає сумніву, що тепер листи сподобаються Чудотворцю, і він задовольник прохання юних авторів зі школи «Берегиня»
До слова: при Винниківській міській раді діє учнівський комітет, який сформував фабрику св. Миколая. Кожна школа делегувала туди своїх представників. «Берегиня» скерувала на цю фабрику 10 своїх учнів. Тож подарунки отримає, треба сподіватися, кожна дитина, в т.ч. і ті, котрі виховуються зараз у сиротинцях.
10 якостей шрифтів та їх застосування у дизайні
|
[Mar. 6th, 2017|09:15 pm]
|
Фото – автора
Ірина Апостолюк,
голова Личаківської РО м. Львова ТЧХУ
|