ДОШКУЛЬНА ЗАБУДЬКУВАТІСТЬ
Інклюзивна освіта має багато граней, одна з них - безбарєр’єрний доступ до школи.
За даними статистики, 74% загальноосвітніх навчальних закладів в Україні (11560 шкіл) мають безперешкодний доступ для дітей з інвалідністю, але тільки до першого поверху. З них пандусами забезпечено 69% (10781 шкіл), кнопками виклику – 23% (3664 школи), інформаційними вказівниками – 18% (2864 школи). Спеціально обладнані туалети для дітей з інвалідністю мають менше 5% шкіл (746).
Про це повідомив заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.
«Сьогодні за статистикою з областей близько 74% всіх шкіл в Україні забезпечені безбар’єрним простором, але лише до першого поверху. Що це означає? Що в цих закладах є безбар’єрний доступ до будівлі, пандус або підйомник на вході чи кнопки виклику допомоги, у деяких випадках інформаційні таблички. Проте якщо розглядати статистику доступності шкіл до другого і вище поверху, то її мають лише одиниці. Тобто, більшість наших шкіл непристосовані для дітей з інвалідністю в повному обсязі і ці діти не мають можливості комфортно відвідувати звичайні школи. Це потрібно змінювати!» – сказав він.
Парцхаладзе при цьому відмітив, що в цьому питанні є великий прогрес, зазначивши успішність впровадження проекту Благодійного Фонду Порошенка та його голови Марини Порошенко зі створення інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ) для дітей з особливими освітніми потребами та реалізацію проекту «Новий Освітній Простір», одним із головних принципів якого є безбар’єрність та інклюзія.
За останні два роки кількість закладів загальної середньої освіти з інклюзивними класами була збільшена у 2,5 рази – до 3788 шкіл у 2018. А кількість учнів з особливими освітніми потребами зросла з 4180 до 11839 школярів.
Також для дітей з особливими освітніми потребами вже обладнано близько 500 інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ). Наразі вже понад 300 шкіл та дитячих садків активно впроваджують принципи Нового Освітнього Простору.
«Освіта стає доступнішою для кожної дитини. Це факт. Проте потрібен комплексний підхід у всьому, щоб створювати дійсно комфортні та рівні умови навчання для всіх у звичайних школах. Для цього вже оновлені та вступили в дію восени минулого року нові державні будівельні норми щодо закладів освіти, які, окрім всього, передбачають обов’язкове створення доступності у школах при їх будівництві чи реконструкції. І так має бути, якщо ми дійсно хочемо жити у сучасній європейській країні», – додав Парцхаладзе.
Довідково
Новий Освітній Простір (#НОП) створюється в навчальних закладах України за чотирма основними принципами:
енергоефективність;
сучасне обладнання;
мотивуючий простір;
безбар’єрність та інклюзія.
Мета – створення комфортних умов для якісного навчання дітей в «Новій Українській Школі».
Проект ініційований Міністерством регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ України і реалізується спільно з Міністерством освіти і науки України та органами місцевого самоврядування.
Фото – з відкритих джерел в Інтернеті
За джерелом:
https://zik.ua/news/2019/02/15/bilshist_ukrainskyh_shkil_vse_shche_ne_mayut_bezbariernogo_dostupu__1510949
|