ТУРБУЛЕНТНІСТЬ – БИЧ АВІАЦІЇ
Травми пасажирів під час проходження турбулентності можуть стати більш поширеними через зміни клімату.
\
Десятого березня зі Стамбула в Нью-Йорк стартував рейс компанії Turkish Airlines. Всього за 45 хвилин до кінця польоту лайнер потрапив в зону сильної турбулентності, через що травми отримали 28 пасажирів і два члени екіпажу.
Згідно з новим дослідженням, такі інциденти можуть стати більш поширеними в небі над Північною Атлантикою через антропогенні зміни клімату, пише Naked-science.
Вчені Редінгського університету виявили статистично значуще збільшення вертикального зсуву вітру на висоті польоту лайнерів над Північною Атлантикою. Зміни тут можуть зробити істотний вплив на авіацію, так як в середньому за добу водойму перетинають близько трьох тисяч рейсів.
Вчені сфокусувалися на Північній Атлантиці з двох основних причин: це самий завантажений в світі міжнародний коридор польотів, і рейси, які перетинають океан в цьому регіоні, часто потрапляють в турбулентні потоки.
Зв’язок зміни клімату із збільшенням кількості зон турбулентності пояснюється досить просто.
Різниця температур між екватором і Північним полюсом забезпечує рух повітряних мас, теплової вітер. Загалом, чим більше температурний контраст між екватором і полюсом, тим швидше потік повітря буде переміщатися із заходу на схід через Північну Атлантику.
Британські вчені показали, що на великих висотах, включаючи нижню стратосферу над Північним полюсом, температура знижується у відповідь на швидку зміну клімату в Арктиці. Тим часом верхня тропосфера над екватором характеризується підвищенням середніх температур. Значить, між цими двома частинами зростає температурний контраст.
Ще нижче в тропосфері відбувається зворотне: температурні зміни послаблюють температурний градієнт і, як очікується, сповільнюють потік повітря. Це ослаблення в останні роки привернуло велику увагу засобів масової інформації.
Коли ці два явища підсумовуються, між ними виникає баланс, тому більшість досліджень по цій темі знаходять тільки невеликі зрушення в швидкостях і місцезнаходження потоку повітря в останні роки.
Але швидкість потоку повітря у верхній частині атмосфери збільшується. Оскільки авіалайнери курсують між верхньою тропосферой і нижньої стратосферой, дослідження показує, що вони можуть бути відкинуті великим зрушенням вітру в перехідній зоні.
Дані вчених підтверджуються й іншими дослідженнями, які констатують підвищення швидкості вітру на висоті польоту авіалайнерів на 15% за останні 40 років.
Фото – з відкритих джерел в Інтернеті
За джерелом:
https://dilo.lviv.ua/zhyttya/litaty-stane-vazhche-zminy-klimatu-zbilshuyut-turbulentnist-vcheni/
|