ЗАКОН Є ЗАКОН

Одним з ключових відділів Львівської РДА, який відповідає за правові питання,
представляє інтереси нашої держустанови у всіх юридичних інстанціях є відділ
з питань правового забезпечення апарату Львівської районної державної адміністрації.
Про основні напрямки роботи відділу, специфіку представництв інтересів, правове інформування, консультування працівників Львівської РДА та про інші актуальні питання розповідає в. о. начальника відділу з питань правового забезпечення апарату Львівської районної державної адміністрації Львівської області Олеся Головка.
Які основні напрямки роботи відділу в структурі Львівської районної державної адміністрації?
Наш відділ є структурним підрозділом, що забезпечує реалізацію правової політики в межах району.
Основні напрямки нашої роботи:
- правова експертиза проєктів розпоряджень голови райдержадміністрації, рішень колегії та інших документів;
- представництво інтересів райдержадміністрації в судах;
- надання юридичних консультацій і роз'яснень працівникам апарату та структурних підрозділів адміністрації з правових питань, що виникають у процесі виконання покладених на них завдань.
Також важливим напрямком є нормотворча діяльність — розробка проєктів розпоряджень голови адміністрації та участь у підготовці інших нормативних документів.
Розкажіть детальніше про правову експертизу документів. Яких саме документів і яким чином вона проводиться?
Правова експертиза є одним із ключових напрямків нашої роботи, адже вона спрямована на запобігання прийняттю незаконних рішень. Ми проводимо експертизу широкого спектру документів: найвагоміші – проєкти розпоряджень голови райдержадміністрації з основної діяльності та з кадрових питань. Щомісяця через відділ проходить близько 15 - 45 таких проєктів.
Крім того, ми перевіряємо проєкти договорів та угод, стороною яких є адміністрація, проєкти рішень колегії адміністрації, положень про структурні підрозділи, посадових інструкцій тощо.
Процедура правової експертизи має кілька етапів. Спочатку ми перевіряємо проєкт на відповідність законодавству — чи не суперечать його положення Конституції та законам України, актам Президента та Кабміну, чи не виходить документ за межі повноважень райдержадміністрації. Далі аналізуємо юридичну обґрунтованість та доцільність документа, а також його відповідність правилам юридичної техніки. За результатами експертизи ми або візуємо проєкт, або повертаємо його розробнику з письмовими зауваженнями для доопрацювання.
Щодо представництва інтересів РДА в судах: яка його специфіка?
Судова робота має свою виражену специфіку. Особливість представництва інтересів районної державної адміністрації в суді полягає в тому, що ми діємо виключно в межах повноважень, визначених законом, і захищаємо інтереси держави на місцевому рівні.
З якими категоріями справ найчастіше доводиться працювати?
Можу виділити кілька основних:
- адміністративні справи, пов'язані з оскарженням рішень, дій чи бездіяльності райдержадміністрації. Це одна з ключових категорій справ, до якої входять спори щодо розпоряджень голови РДА, тощо;
- земельні спори, особливо щодо розпорядження землями державної власності за межами населених пунктів;
- трудові спори, пов'язані з державною службою — про поновлення на посаді, стягнення заробітної плати тощо.
Як здійснюється правове інформування та консультування в РДА?
Правове інформування та консультування — важлива складова нашої роботи. Ми проводимо його, як правило, у формі індивідуальних консультацій для працівників апарату та структурних підрозділів адміністрації — щодня надаємо 3-7 таких консультацій з різноманітних питань.
Розкажіть про нормотворчу діяльність в адміністрації?
Власне це той напрямок нашої роботи, який вимагає особливої уваги та відповідальності, адже ми створюємо документи, які потім будуть регулювати діяльність багатьох суб'єктів.
Ми розробляємо проєкти розпоряджень, доручень голови районної державної адміністрації, різного роду Положення, Інструкції тощо. Крім того, беремо активну участь у розробці проєктів нормативно-правових актів спільно з іншими підрозділами адміністрації. Часто наша участь полягає в юридичному структуруванні, коректному формулюванні положень, виявленні неузгодженостей. Важливим індикатором ефективності вважаємо також здатність оперативно адаптуватися до змін законодавства та своєчасно забезпечувати правову підтримку нових напрямків роботи адміністрації.
Чи співпрацюєте з іншими органами державної влади та місцевого самоврядування у процесі правової роботи? Як саме?
Це невід'ємна частина нашої роботи. Насамперед, ми тісно співпрацюємо з територіальними органами центральних органів виконавчої влади (податкова служба, управління Держгеокадастру, управління Держпродспоживслужби тощо). Взаємодіємо в межах координаційної функції РДА, особливо при підготовці спільних заходів та вирішенні комплексних проблем, що стосуються кількох відомств, з територіальними органами юстиції, з якими ми співпрацюємо щодо питань державної реєстрації нормативно-правових актів, а також з органами місцевого самоврядування на території району, з органами прокуратури взаємодіємо з питань представництва інтересів держави в суді, особливо у справах, де прокурор виступає в інтересах держави.
Чи є ще щось важливе, що ви хотіли б додати насамкінець?
Особливо важливим є внесок юридичної служби в забезпечення прозорості та підзвітності органів влади, запобігання корупції та захист прав громадян у їхній взаємодії з державними органами.
Хочу також відзначити важливість командної роботи та взаємодії з іншими підрозділами адміністрації. Тільки в тісній співпраці з фахівцями різних галузей ми можемо забезпечити по-справжньому якісний правовий супровід діяльності районної державної адміністрації.
На знімку: Олеся Головка
За джерелом:
https://www.facebook.com/lvivrda/?notif_id=1745953347186739¬if_t=follower_invite&ref=notif
Фото – Львівської РДА/Фейсбук
#Український_Червоний_Хрест_Личаківського_району
|